کار تونر مو چیست؟

Scalpia
کار تونر مو چیست؟

شاید برای شما نیز جالب توجه باشد که علاوه‌بر انواع تونرهای پوستی، تونرهایی نیز وجود دارند که برای موها به کار می‌روند. ممکن است از خود بپرسید کاربرد تونر مو چیست و آیا برای همه قابل استفاده است؟ در پاسخ باید بگوییم که تونرها، چه برای پوست باشند و چه مو، نقش تقویت‌کننده و تنظیم‌کننده را برعهده دارند اما تونر مو برای همه کارایی ندارد و فقط افرادی با رنگ موی دکلره از آن استفاده می‌کنند. ما در این یادداشت به کاربردها و نحوه استفاده از تونر مو می‌پردازیم.

کار تونر مو چیست؟

زمانی که موهای خود را دکلره می‌کنید، ممکن است نتیجۀ کار به‌جای رنگ اصلی به زرد یا نارنجی شباهت بیشتری داشته باشد. در این مواقع، تونرها به میان می‌آیند تا این تناژها را کمرنگ کنند و به تقویت ساقۀ مو نیز بپردازند. این ساده‌ترین تعریف از نحوۀ عملکرد تونرهای مو است.

علاوه‌بر پرسش تونر مو چیست، این سوال نیز به وجود می‌آید که چرا از این محصول تنها برای موهای دکلره استفاده می‌شود. هنگامی که موها از طریق دکلره رنگ‌ می‌شوند، رنگ طبیعی مو دستخوش تغییر قرار می‌گیرد. در این مواقع، می‌توان هر رنگی را بر روی مو امتحان کرد اما امکان دارد پس از دکلره، رنگ مو به تناژ نارنجی یا زرد متمایل شود. حال، تونرها با فرمولاسیون خود ایجاد شده‌اند تا این تناژ را از بین ببرند و رنگ دلخواه را به مو بازگردانند.

تونرها در انواع رنگ عسلی، خاکستری، قرمز، آبی، بنفش و… وجود دارند. زمانی که از تونر استفاده می‌کنید، به تیرگی و پررنگ‌تر شدن رنگ مو کمک خواهید کرد. به‌طور مثال، اگر رنگ موی شما بلوند باشد، تونر تناژ زرد را حذف و تناژ بلوند را جایگزین می‌کند. در حقیقت تونرها رنگ مو را به سوی تیره شدن و پایه‌های پلاتینی، خاکستری و بلوند می‌کشانند و درخشندگی را نیز برای مو به ارمغان می‌اورند.

انواع تونر برای مو

تونرها انواع مختلفی دارند، به طور مثال علاوه‌بر تونر مو، تونر پوست یا همان تونر آرایشی نیز وجود دارد که برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آن می‌توانید مقاله تونر پوست چیست؟ نحوه استفاده از تونر پوست را مطالعه کنید. در مجموع برای آشنایی با کاربردهای تونر مو صرفاً پاسخ به پرسش تونر مو چیست، قابل اکتفا نیست و باید با انواع آن آشنا شوید. تونرهای مو دارای دو مدل هستند:

تونر آمونیاک

تونر آمونیاک محصولی است که فرمولاسیون آن بر پایه آمونیاک شکل می‌گیرد. نحوه استفاده از تونر مو برپایه آمونیاک بدین گونه است که با تغییر رنگدانه‌ها، مو را برای پیاده‌سازی رنگ آماده می‌کند. این مدل تونرها تاثیر بسیار قوی دارند؛ به همین علت، استفاده از آن بلافاصله پس از دکلره توصیه نمی‌شود و بهتر است اجازه دهید مدتی از دکلره کردن موی شما بگذرد.

تونر آمونیاک از مکملی برخوردار است که هنگام استفاده باید مقدار آن دوبرابر تونر باشد. پس از چند روز از زمان دکلره، ترکیب تونر را به مدت 30 دقیقه به تمام موهای خود یا تنها بخش‌های دکلره‌شده بزنید و سپس موهای خود را آبکشی کنید. نکتۀ قابل توجه آن است که از این فرمول می‌توانید هر ماه یکبار بهره ببرید؛ پس از مدتی درخشندگی و نرمی را بر روی موهای خود احساس خواهید کرد و به‌خوبی درمی‌یابید کاربرد دقیق تونر مو چیست.

تونر رنگ

دسته‌ای دیگر از تونرهای مو، تونرهای رنگ هستند. باید بگوییم این محصولات به‌خودی خود تونر محسوب نمی‌شوند اما کارایی آن‌ها باعث خواهد شد تا با اغماض نامشان را در زمرۀ تونرهای مو بیاوریم. اگر قصد استفاده از این تونرها را دارید، بهتر است بدانید عموماً از رنگ‌هایی با تناژ بنفش برای خنثی‌سازی رنگ زرد و نارنجی استفاده می‌شود.

دربارۀ نحوه استفاده از تونر مو با این سبک باید بگوییم که این تونرها باید به مقدار بسیار کمی به‌همراه مقدار فراوانی نرم‌کننده مخلوط شوند. سپس ساقه یا هایلایت‌های مو را به مدت 15 الی 30 دقیقه با ترکیب به‌دست‌آمده آغشته کنید و پس از این زمان، می‌توانید موهای خود را بشویید. انجام این مراحل سبب می‌شود تا رنگ مو از نارنجی به رنگی تغییر کند که به دلخواهتان است.

ترکیب فوق یکی از ساده‌ترین پاسخ‌ها به موضوع «تونر مو چیست» است. باید توجه داشته باشید که از مقدار بسیار کمی رنگ استفاده کنید؛ در غیر این صورت، ممکن است رنگ موهای شما به کل تغییر کند.

فواید استفاده از تونر مو

مهم‌ترین کاربرد تونر مو تغییر تناژهای زرد و نارنجی بعد از دکلره است. اما این محصولات فواید دیگری نیز دارند که دانستن آن‌ها کمک می‌کند تا بهتر بدانید تونر مو چیست. این فواید عبارت‌اند از:

جلوگیری از بروز موخوره بر روی مو

نرم و لطیف شدن موها

جلوگیری از وز شدن مو

صاف کردن موها و جلوگیری از ایجاد گره در مو

شادابی موها در کنار درخشندگی آن‌ها

تثبیت رنگ مو و کمک به جلوۀ بهتر موها

نکات مهم دربارۀ استفاده از تونر مو

نکات مهمی دربارۀ نحوه استفاده از تونر مو وجود دارند که لازم است به آن‌ها توجه کنید:

اولین نکته آن است که استفاده بیش‌از‌حد از تونرهای مو باعث می‌شود ریشه و ساقه‌های مو آسیب ببیند. بسته به جنس موی شما بهتر است هر 4 الی 8 هفته یکبار از این تونرها استفاده کنید.

شست‌و‌شوی بسیار موها و در معرض آفتاب قرار گرفتن باعث می‌شود تا رنگ مو از بین برود و مو به رنگ اولیۀ خود بازگردد. به همین علت، بهتر است زمان تابش مستقیم نور به سطح موهایتان را کاهش دهید یا در برابر نور خوشید از کلاه و روسری استفاده کنید.

نکتۀ بعدی دربارۀ اینکه تونر مو چیست، آن است که بعد از استفاده از تونر، حتما از نرم‌کننده و ماسک مو استفاده کنید. موهای خود را تمیز و با شامپو بشویید و سپس به‌خوبی خشک کنید. پس از این، ترکیبات تونر را به‌مدت 15 الی 30 دقیقه و نه بیشتر به موهای خود آغشته کرده و بعد از آبکشی مجدد، از ماسک مو استفاده کنید.

سعی کنید استفاده منظمی از تونر مو داشته باشید و فواصل زمانی استفاده از آن را رعایت کنید.

شما میتوانید با کلیک بر روی لینک درج شده انواع تونر پوست را نیز مشاهده و نسبت به خرید تونر مورد نیاز خود اقدام کنید.

سخن پایانی

ما در یادداشت فوق سعی کردیم تا دربارۀ مسئلۀ «تونر مو چیست» صحبت کنیم. تونرهای مو عموماً به رنگ آبی و بنفش هستند و تلاش می‌کنند تا تناژ زرد و نارنجی دکلره را خنثی سازند. همچنین، درخشندگی و طراوت بسیاری را به مو هدیه می‌دهند و از بروز گره و موخوره در ساقۀ مو جلوگیری می‌کنند. حال شما بگویید، آیا تاکنون تجربۀ استفاده از تونر مو را داشته‌اید؟

سر تیترهای مقاله

جدیدترین‌ها